Linkedin annonsering er betalte annonser på Linkedin. Annonsering på Linkedin er effektivt for å nå profesjonelle og bedriftskunder. Linkedin er en plattform med mer enn 700 millioner brukere globalt. I Norge har 1,3 millioner en Linkedin-profil. Linkedin annonsering kan hjelpe bedrifter med å nå de fleste bedriftsmål.
I dagens digitale verden, hvor bedriftskonkurransen er hard, blir verktøy som Google Ads avgjørende for enhver bedrift som ønsker å øke sin synlighet, skaffe kunder og øke nettsalg. Google Ads (tidligere kjent som Google AdWords) er annonseringsplattformen til Google, som lar bedrifter nå ut til potensielle kunder som aktivt søker etter dine produkter eller tjenester ved å treffe målgruppen din med høy presisjon. Det er denne presisjonen som gjør Google Ads til en av de mest effektive formene for markedsføring.
On-Page SEO er synlige optimaliseringer på et nettsted. Dette inkluderer optimalisering av tekst, bilder, videoer og andre designelementer på nettstedet. Målet med On-Page SEO er at nettstedet skal være brukervennlig og vise relevant og riktig informasjon som gir besøkende svar på det de søker etter. Dette vil føre til høyere rangeringer på relevante søketermer, som dermed tiltrekker seg mer organisk trafikk til nettstedet, og potensielle konverteringer.
Samtykker er viktig for å drive målrettet og effektiv markedsføring. Nå har Google Consent Mode v2 kommet, den oppdaterte løsningen fra Google som lar bedrifter justere funksjonaliteten til Google-tagger basert på brukersamtykke for annonser og analytics. Her kan du lese hvorfor du sammen med den nye løsningen trenger å sette opp godkjent cookie-banner.
Hvordan bli husket av nye og eksisterende kunder? En reklamefilm er god måte å presentere merkevaren din for kundegruppen. Det er også en effektiv måte å nå nye potensielle kunder, og øke trafikk og kjennskap. Men hvorfor er bruk av reklamefilm en effektiv løsning for deg?
Teknisk SEO er et samlebegrep for SEO-tiltak hvor man optimaliserer det tekniske på et nettsted, for å hjelpe søkemotorer med å lese, tolke og indeksere nettstedet i sine søkeresultater. Oppfyller nettsiden din mange av de tekniske kravene for en god, konverterende og brukervennlig nettside?
Markedsføring handler om å skape synlighet og interesse for et produkt eller en tjeneste. Det finnes flere metoder å gjøre dette på, som gjennom tradisjonell reklame, PR, kundeservice, salg og digital markedsføring. Markedsføring er viktig fordi det hjelper bedrifter med å nå effektivt ut til potensielle kunder.
Bruken av sosiale medier som markedsføringskanal kan være så mye som 10 ganger så effektivt som tradisjonell markedsføring, gitt at det er gjort riktig. Gjør man ikke de riktige grepene, kan det derimot heller være bortkastet tid og penger.
Et av de største problemene med de mer tradisjonelle markedsføringskanalene, er det at det kan måle resultater av annonsene direkte, for å se om de faktisk virker, eller på hvilken måte de har fungert. Når det kommer til digital markedsføring derimot, er alt som gjelder å måle resultater. Når du får målt resultater av annonseringen umiddelbart, slipper du å kaste bort ressurser på ting som ikke virker.
Google Tag Manager (GTM), er et gratis sporings-verktøy fra Google selv som lar deg sette opp nyttig konverteringssporing, samtidig som du kan samle forskjellige tagger og sporingspiksler som Google Analytics, Facebook piksler osv, på ett og samme sted.
For oss er partnerskapet med fotballklubben noe mer enn en logo på drakta. I tillegg til nervepirrende spenning på gressmatta, ser vi tilbake på en sesong med strategisk markedsføring, publikumsrekord på hjemmebane, og felles mål.
I dagens landskap er god merkevarebygging et avgjørende element for enhver virksomhet som ønsker å skille seg ut. Profilering, gjort på rett måte, er en kostnadseffektiv, langsiktig måte som gir økt synlighet og rom for kreativt sterke løsninger.
Bli kjent med vår lærling innen innholdsproduksjon, Markus Gerardo. Les mer om hans erfaring og opplevelse som lærling hos Creative Heads.
Søkemotoroptimalisering handler om å være synlig i søkeresultatene. Les mer om hva SEO er, og hvordan SEO kan gi ditt nettsted mer trafikk og salg.
Når det kommer til valg av digital plattform for annonsering, står det ikke på mangel av valg. Med så mange valgmuligheter der ute som Google Ads, Facebook, Instagram og LinkedIn, er det forståelig at man blir usikker. I denne artikkelen tar vi en nærmere titt på de ulike plattformene og hvilke faktorer du bør ta i betrakting før valget.
Ønsker du å gjøre nettsiden din mer synlige og få økt trafikk? Eller lurer du kanskje på hvorfor konkurrentene dine rangerer øverst på Google? En SEO-analyse kan hjelpe deg med dette.
Siden podcastformatets store gjennombrudd i 2014 og frem til i dag, har det vært en stor økning i antall lyttere. Faktisk har hele 91 % av befolkningen kjennskap til podcast – mens 65 % hører eller har hørt på det, i følge Den Store Podrapporten.
Creative Heads har satt i gang en prosess for å bli sertifisert Miljøfyrtårn. Målet er å bli ferdig innen sommeren 2022.
CRO, eller konvertingsrateoptimalisering, er vel verdt både tid og penger. Her får du vite hvordan din bedrift kan øke omsetningen, selv med små grep.
Det blir snakket en del om CRO, eller konvertingsrateoptimalisering, men hva er det egentlig? Hvordan hjelper det din bedrift?
Vi har en tendens til å glemme våre eksisterende kunder når det kommer til markedsføring. Når jeg begynner å jobbe med en ny klient er de som regel alltid mest interessert i hvordan jeg kan hjelpe dem med å tiltrekke seg nye kunder, men det riktige første skrittet i enhver markedsføringsplan er å se hvordan vi kan få mer ut av den kundebasen vi allerede har.