Hvordan bli husket av nye og eksisterende kunder? En reklamefilm er god måte å presentere merkevaren din for kundegruppen. Det er også en effektiv måte å nå nye potensielle kunder, og øke trafikk og kjennskap. Men hvorfor er bruk av reklamefilm en effektiv løsning for deg?
Hva er reklamefilmens fordeler?
Visuelle virkemidler i markedsføring bidrar til å styrke merkevaren din, og er ofte veien å gå for å fange oppmerksomhet når man skal spre informasjon. Vi er visuelle vesener som søker etter informasjon som skiller seg ut. Terskelen for å tilegne seg informasjon gjennom å trykke på en film er betydelig lavere enn å lese en bolk med tekst. Gjennom levende bilder får du også muligheten til å formidle budskapet ditt på en annerledes måte, og det er lettere å skille seg ut fra konkurrentene dine. Rammene vi forholder oss til i tekst kan vi kommunisere på en helt annen måte i en reklamefilm, hvor det er færre begrensninger. Det finnes mange visuelle løsninger for å nå målgruppen din, deriblant SoMe-video, informasjonsvideo, og visjonsfilm. Disse filmene har egne kjennetegn og trekk som kan være gode løsninger for sin hensikt. Som regel krever en reklamefilm et større forarbeid med tanke på konsept og gjennomføring, for at filmen skal gjøre jobben sin- nå gjennom til målgruppen med stor stoppeffekt.

Hvorfor bruke Google Consent Mode v2?
Uten Google Consent Mode v2 vil ingen data om nye EØS-brukere bli fanget opp av annonseplattformene dine, som Google Ads og GA4. Blir ikke Google Consent Mode v2 implementert, får det negative konsekvenser fra og med mars 2024. For å bruke Consent Mode v2 er det nødvendig med en samtykkeløsning, altså et cookie-banner.
Google Consent Mode v2 har i tillegg allerede nå sporing som gjør det mulig å innhente data også fra besøkende på siden som ikke samtykker til å dele sine data, i og med at dataene som innhentes kan være anonymisert og ikke personlig målrettet. Uten Consent Mode v2 vil for eksempel konverteringer ikke måles nøyaktig, men kun modellbasert, og remarketing – altså målrettet markedsføring mot de som har besøkt siden men ikke konvertert – vil ikke lenger være mulig.