Creative Heads

Hvordan kan reklamefilm styrke din bedrift

Reklamefilm Creative ansatte

Hvordan bli husket av nye og eksisterende kunder? En reklamefilm er god måte å presentere merkevaren din for kundegruppen. Det er også en effektiv måte å nå nye potensielle kunder, og øke trafikk og kjennskap. Men hvorfor er bruk av reklamefilm en effektiv løsning for deg?

Hva er reklamefilmens fordeler?

Visuelle virkemidler i markedsføring bidrar til å styrke merkevaren din, og er ofte veien å gå for å fange oppmerksomhet når man skal spre informasjon. Vi er visuelle vesener som søker etter informasjon som skiller seg ut. Terskelen for å tilegne seg informasjon gjennom å trykke på en film er betydelig lavere enn å lese en bolk med tekst. Gjennom levende bilder får du også muligheten til å formidle budskapet ditt på en annerledes måte, og det er lettere å skille seg ut fra konkurrentene dine. Rammene vi forholder oss til i tekst kan vi kommunisere på en helt annen måte i en reklamefilm, hvor det er færre begrensninger. Det finnes mange visuelle løsninger for å nå målgruppen din, deriblant SoMe-video, informasjonsvideo, og visjonsfilm. Disse filmene har egne kjennetegn og trekk som kan være gode løsninger for sin hensikt. Som regel krever en reklamefilm et større forarbeid med tanke på konsept og gjennomføring, for at filmen skal gjøre jobben sin- nå gjennom til målgruppen med stor stoppeffekt.

Google Consent Mode v2 cookie banner

Hvorfor bruke Google Consent Mode v2?

Uten Google Consent Mode v2 vil ingen data om nye EØS-brukere bli fanget opp av annonseplattformene dine, som Google Ads og GA4. Blir ikke Google Consent Mode v2 implementert, får det negative konsekvenser fra og med mars 2024. For å bruke Consent Mode v2 er det nødvendig med en samtykkeløsning, altså et cookie-banner.

Google Consent Mode v2 har i tillegg allerede nå sporing som gjør det mulig å innhente data også fra besøkende på siden som ikke samtykker til å dele sine data, i og med at dataene som innhentes kan være anonymisert og ikke personlig målrettet. Uten Consent Mode v2 vil for eksempel konverteringer ikke måles nøyaktig, men kun modellbasert, og remarketing – altså målrettet markedsføring mot de som har besøkt siden men ikke konvertert – vil ikke lenger være mulig.

Hva trenger en god reklamefilm?

For å lage en reklamefilm som treffer, trengs det først og fremst en god idé. Det kreves research og idéarbeid som gir målgruppen noe annerledes- som overrasker, rører, forandrer og kanskje til og med provoserer. Man ønsker å vekke en reaksjon hos mottaker, slik at de stopper opp og reflekterer. En reklamefilm som får til dette er alltid basert på en god idé. På huset har vi sterke historiefortellere som kan å skape kreative konsepter til rett målgruppe. Våre ansatte er rutinerte på idéarbeid og konseptutvikling, alt som kreves for å skape det beste utgangspunktet for reklamefilmen. Vi i Creative har også en intern produksjonsavdeling, som gir oss full kontroll på kostnadene. Det er ingen hemmelighet at reklamefilmer kan bli dyre, derfor får du et mer prisdyktig alternativ hos oss. Gjennom idé, konseptutvikling og produksjon, sitter du igjen med et resultat som treffer dine eksisterende kunder, og når nye.

Det er noen hovedpunkter vi mener skal til for å lage en god reklamefilm:

Uten Google Consent Mode v2 vil ingen data om nye EØS-brukere bli fanget opp av annonseplattformene dine, som Google Ads og GA4. Blir ikke Google Consent Mode v2 implementert, får det negative konsekvenser fra og med mars 2024. For å bruke Consent Mode v2 er det nødvendig med en samtykkeløsning, altså et cookie-banner.

Google Consent Mode v2 har i tillegg allerede nå sporing som gjør det mulig å innhente data også fra besøkende på siden som ikke samtykker til å dele sine data, i og med at dataene som innhentes kan være anonymisert og ikke personlig målrettet. Uten Consent Mode v2 vil for eksempel konverteringer ikke måles nøyaktig, men kun modellbasert, og remarketing – altså målrettet markedsføring mot de som har besøkt siden men ikke konvertert – vil ikke lenger være mulig.

Reklamefilm

Hvordan styrker reklamefilm bedriften din?

En reklamefilm vil fremheve bedriften og dine ansatte, som vil bidra med å knytte målgruppen til merkevare din. Når kundene opplever en personlig tilknytning til bedriften din, vil de velge deg foran konkurrenter. Vi ser at kundegrupper som har et  godt forhold til bedrifter, vil velge dem fremfor billigere alternativer. Du har med andre ord mye å tjene på å skape et personlig forhold mellom kundene og bedriften din, noe en god reklamefilm er en effektiv løsning på.

Ønsker du å utforske hvilke muligheter en reklamefilm kan ha for din bedrift? Ta kontakt med oss i Creative for en uforpliktende prat om hvordan vi kan hjelpe deg med å oppnå dine mål.