Hva er On-Page SEO?
On-Page SEO er synlige optimaliseringer på et nettsted. Dette inkluderer optimalisering av tekst, bilder, videoer og andre designelementer på nettstedet. Målet med On-Page SEO er at nettstedet skal være brukervennlig og vise relevant og riktig informasjon som gir besøkende svar på det de søker etter. Dette vil føre til høyere rangeringer på relevante søketermer, som dermed tiltrekker seg mer organisk trafikk til nettstedet, og potensielle konverteringer.
Er du usikker på om nettstedet ditt dukker opp på søk knyttet til produktene eller tjenestene du tilbyr? En SEO-analyse fra Creative vil gi deg verdifull innsikt i nettopp hvorfor dine konkurrenter rangerer over deg i resultatfeltet på søkemotorer som Google, samt konkrete tiltak til hvordan nettstedets SEO kan forbedres.
Hvorfor er On-Page SEO viktig?
I dag søker omtrent 90% av verden på nett når de er ute etter informasjon. Det er helt avgjørende for at nettstedet ditt blir sett av målgruppen din om du ønsker at de skal kjøpe dine produkter eller tjenester. On-Page SEO er en svært viktig del av SEO-optimaliseringen på et nettsted, samtidig som det bidrar til å utforme et mer brukervennlig nettsted, da det tar for seg synlige elementer på nettsiden. On-Page SEO er viktig da det øker synligheten og rangeringene dine på relevante søketermer knyttet til det du tilbyr, som bidrar til å øke organisk trafikk inn til siden, som igjen fører til flere konverteringer.
Innhold
Hvordan gjøre On-Page SEO
Et nettsted med god On-page SEO vil kunne gi brukerne et raskt og godt svar på det de søker etter på en brukervennlig måte. Det er flere rangeringsfaktorer som definerer hvorvidt nettsiden har god On-Page SEO, men vi har ramset opp noen av de viktigste.
Sørg for at innholdet på nettsiden er relevant for det målgruppen din søker etter. Bruk relevante søkeord i titler, undertitler og i brødtekst. Skriv engasjerende og informativt nyttig innhold som besvarer det de besøkende lurer på.
Du kan lese mer om hvordan du sikrer et godt innhold på nettstedet ditt med innholdsproduksjon her.
Sikre at nettstedet ditt har en god teknisk struktur og laster inn raskt. Er det vanskelig å navigere rundt på nettstedet ditt, vil søkemotorene slite med det samme. Teknisk SEO er et avansert og omfattende felt innen SEO, og omfatter blant annet mobilvennlighet, strukturerte data, sitemap og interne lenker.
Du kan lese mer om Teknisk søkemotoroptimalisering her.
Optimaliser titler og undertitler. Sikre riktig bruk av H-tags, samt at titlene inneholder relevante søkeord. Skriv gode metatitler og metabeskrivelser. Metatitler og metabeskrivelser er den organiske annonsen din i resultatfeltene, så det er essensielt at disse er relevante og selgende for søkerne. Optimalisering av bilder og alternative tekster er viktig for både brukervennligheten og for å dukke opp i bildesøk.
Få hjelp med On-Page SEO
Vi i Creative har hjulpet flere bedrifter med å forbedre deres synlighet organisk gjennom SEO. Ofte ser vi at trafikk gjennom SEO har en større sjanse for konvertering, sammenlignet med andre trafikk-kanaler. SEO er derfor en svært viktig bit av markedsføringen når du ønsker å selge et produkt eller en tjeneste.
Som det ledende fullservice-markedsføringsbyrået på Romeriket, hjelper våre SEO-eksperter deg gjerne med både On-Page SEO og annen SEO for din bedrift!
Vi tilbyr også gratis teknisk SEO-analyse. Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat om hvordan vi kan hjelpe deg med å oppnå bedre synlighet gjennom SEO.