Creativeheads

Blogg

Hva er Linkedin annonsering

Hva er LinkedIn annonsering?

Linkedin annonsering er betalte annonser på Linkedin. Annonsering på Linkedin er effektivt for å nå profesjonelle og bedriftskunder. Linkedin er en plattform med mer enn 700 millioner brukere globalt. I Norge har 1,3 millioner en Linkedin-profil. Linkedin annonsering kan hjelpe bedrifter med å nå de fleste bedriftsmål.

Les mer
Hva er Google Ads forsidebilde

Hva er Google Ads?

I dagens digitale verden, hvor bedriftskonkurransen er hard, blir verktøy som Google Ads avgjørende for enhver bedrift som ønsker å øke sin synlighet, skaffe kunder og øke nettsalg. Google Ads (tidligere kjent som Google AdWords) er annonseringsplattformen til Google, som lar bedrifter nå ut til potensielle kunder som aktivt søker etter dine produkter eller tjenester ved å treffe målgruppen din med høy presisjon. Det er denne presisjonen som gjør Google Ads til en av de mest effektive formene for markedsføring.

Les mer
Hva er On-Page SEO?

Hva er On-Page SEO?

On-Page SEO er synlige optimaliseringer på et nettsted. Dette inkluderer optimalisering av tekst, bilder, videoer og andre designelementer på nettstedet. Målet med On-Page SEO er at nettstedet skal være brukervennlig og vise relevant og riktig informasjon som gir besøkende svar på det de søker etter. Dette vil føre til høyere rangeringer på relevante søketermer, som dermed tiltrekker seg mer organisk trafikk til nettstedet, og potensielle konverteringer.

Les mer
Google Consent Mode v2 cookie banner

Oppsett av godkjent cookie-banner for Google Consent Mode v2

Samtykker er viktig for å drive målrettet og effektiv markedsføring. Nå har Google Consent Mode v2 kommet, den oppdaterte løsningen fra Google som lar bedrifter justere funksjonaliteten til Google-tagger basert på brukersamtykke for annonser og analytics. Her kan du lese hvorfor du sammen med den nye løsningen trenger å sette opp godkjent cookie-banner.

Les mer
Reklamefilm Creative ansatte

Hvordan kan reklamefilm styrke din bedrift

Hvordan bli husket av nye og eksisterende kunder? En reklamefilm er god måte å presentere merkevaren din for kundegruppen. Det er også en effektiv måte å nå nye potensielle kunder, og øke trafikk og kjennskap. Men hvorfor er bruk av reklamefilm en effektiv løsning for deg?

Les mer
Hva er teknisk SEO

Hva er teknisk SEO?

Teknisk SEO er et samlebegrep for SEO-tiltak hvor man optimaliserer det tekniske på et nettsted, for å hjelpe søkemotorer med å lese, tolke og indeksere nettstedet i sine søkeresultater. Oppfyller nettsiden din mange av de tekniske kravene for en god, konverterende og brukervennlig nettside?

Les mer
Hvorfor er markedsføring viktig

Hvorfor er markedsføring viktig?

Markedsføring handler om å skape synlighet og interesse for et produkt eller en tjeneste. Det finnes flere metoder å gjøre dette på, som gjennom tradisjonell reklame, PR, kundeservice, salg og digital markedsføring. Markedsføring er viktig fordi det hjelper bedrifter med å nå effektivt ut til potensielle kunder.

Les mer
Sosiale medier markedsføring

Viktigheten av sosiale medier markedsføring

Bruken av sosiale medier som markedsføringskanal kan være så mye som 10 ganger så effektivt som tradisjonell markedsføring, gitt at det er gjort riktig. Gjør man ikke de riktige grepene, kan det derimot heller være bortkastet tid og penger.

Et av de største problemene med de mer tradisjonelle markedsføringskanalene, er det at det kan måle resultater av annonsene direkte, for å se om de faktisk virker, eller på hvilken måte de har fungert. Når det kommer til digital markedsføring derimot, er alt som gjelder å måle resultater. Når du får målt resultater av annonseringen umiddelbart, slipper du å kaste bort ressurser på ting som ikke virker.

Les mer
LSK

Creative Heads er stolt hovedsponsor av LSK

For oss er partnerskapet med fotballklubben noe mer enn en logo på drakta. I tillegg til nervepirrende spenning på gressmatta, ser vi tilbake på en sesong med strategisk markedsføring, publikumsrekord på hjemmebane, og felles mål.

Les mer
Hvordan velger du riktig plattform for digital annonsering?

Hvordan velger du riktig plattform for digital annonsering?

Når det kommer til valg av digital plattform for annonsering, står det ikke på mangel av valg. Med så mange valgmuligheter der ute som Google Ads, Facebook, Instagram og LinkedIn, er det forståelig at man blir usikker. I denne artikkelen tar vi en nærmere titt på de ulike plattformene og hvilke faktorer du bør ta i betrakting før valget.

Les mer
7 gode grunner til hvorfor du bør lage en podcast

7 gode grunner til hvorfor du bør lage en podcast

Siden podcastformatets store gjennombrudd i 2014 og frem til i dag, har det vært en stor økning i antall lyttere. Faktisk har hele 91 % av befolkningen kjennskap til podcast – mens 65 % hører eller har hørt på det, i følge Den Store Podrapporten.

Les mer
PC med e-post på skjermen

5 måter å styrke dine kunderelasjoner med e-post

Vi har en tendens til å glemme våre eksisterende kunder når det kommer til markedsføring. Når jeg begynner å jobbe med en ny klient er de som regel alltid mest interessert i hvordan jeg kan hjelpe dem med å tiltrekke seg nye kunder, men det riktige første skrittet i enhver markedsføringsplan er å se hvordan vi kan få mer ut av den kundebasen vi allerede har.

Les mer

Meld deg på vårt nyhetsbrev