Creativeheads

Nysgjerrig på profilering som en del av merkevarebyggingen?

Nysgjerrig på profilering som en del av merkevarebyggingen?

I dagens landskap er god merkevarebygging et avgjørende element for enhver virksomhet som ønsker å skille seg ut. Profilering, gjort på rett måte, er en kostnadseffektiv, langsiktig måte som gir økt synlighet og rom for kreativt sterke løsninger. Creative Heads leverer helhetlige løsninger med profilartikler som bilfoliering, skilt, profiltøy, markedsmateriell og give-aways.

Bilfoliering som spesialitet

Der det for en tid tilbake siden handlet om å vilkårlig plassere en logo på siden av bilen, handler nå om overveide beregninger og teknologiske fremskritt som gjør det mulig å skreddersy design som står i stil med merkevarens identitet, og som appellerer til målgruppen. 

Det handler ikke nødvendigvis om å skrike høyest, men å være “top of mind” med ønsket budskap. På vegne av flere av våre kunder har vi skapt gode resultater med spesielt profilering på bil, som et viktig ledd i markedsføringen. Creative Heads har bred erfaring med bilfoliering, og hjelper våre kunder gjennom hele prosessen fra A til Å.

Les mer om bilfoliering her.

Fordeler ved bilprofilering som markedsføringstaktikk

Bilprofilering buss lsk
Bred rekkevidde:
Biler beveger seg kontinuerlig og når ulike målgrupper i forskjellige områder, noe som gir merkevaren eksponering for en mangfoldig gruppe mennesker.
 
Kostnadseffektivitet:
Sammenlignet med tradisjonelle reklamemetoder som TV-annonser eller reklameskilt, er bilprofilering en kostnadseffektiv løsning med en relativt lav startkostnad og lang levetid.
 
Kontinuerlig synlighet:
Biler profileres 24/7, selv når de står parkert. Dette gir merkevaren kontinuerlig synlighet for forbipasserende, fotgjengere og potensielle kunder.
 
Lokal tilpasning:
Siden biler kan bevege seg gjennom spesifikke geografiske områder, kan bedrifter tilpasse profileringskampanjer for å målrette spesifikke lokalsamfunn eller arrangementer.
 
Beskyttelse av bilen:
Ved helfoliering av bil beskyttes den mot UV-stråler, steinsprut, regn, riper og generell slitasje. Vi bistår både med hel- og halvfoliering av bil for både bedrifter og privatpersoner.

Profilering som en del av totalpakken

At den største andelen markedsføringstiltak gjennomføres digitalt er ingen hemmelighet, men å trekke ønsket budskap ut i det fysiske rom kan være en viktig brikke i merkevarebyggingen totalt. Her er det imidlertid viktig å ha en gjennomtenkt og målrettet plan med utarbeidelse av budskap, design og type profilering.
 
En gjennomgående rød tråd, og at formålet er avklart i forkant, er essensielt. Mottakeren skal ikke være i tvil om hvem som er avsender og hva du ønsker å fortelle. Skal profileringen være langsiktig merkevarebyggende eller en del av en kortere kampanje? Hva er ønsket etterlatt inntrykk? Hvilke budsjettrammer jobbes det innenfor, og hvilke andre markedsaktiviteter skal gjennomføres på samme tid?
Creative Heads hjelper deg gjerne med å legge puslebrikkene på rett sted, slik at du får gode resultater ut av ditt profileringsprosjekt.
 

Økt kjennskap og intern stolthet som effekt

Vi mennesker trives ofte i flokk. Det å føle tilhørighet og som en del av en gruppe. Gjennom prosjekter hvor profilering er en del av miksen får vi ofte høre at for eksempel profileringstøy er noe som bidrar til både intern stolthet og kjennskap utenfor bedriftens vegger. Det samme gjelder bilfolieringsprosjekter hvor gjenkjennelighet gir uttrykk for fellesskap, både blant teamet og ute på veien. 

Creative Heads ønsker å skape et unikt og passende uttrykk for hver enkelt kunde. Vi leverer alt fra enkle til mer komplekse løsninger, alltid med overordnet strategi og ønsket effekt som underlag. 

Nysgjerrig på profilering? Ta kontakt med oss for en hyggelig prat!

QA

Hva er profilering?
Profilering handler om å forsterke og opprettholde en merkevare og identitet, gjerne gjennom profilrartikler som som arbeidsklær, bilfoliering og skilter.
 
Hvorfor profilering?

Å profilere er med på å skape økt kjennskap og kunnskap om en merkevare. Dette vil på sikt være med på å bygge opp kundemasse og kundelojalitet, samtidig som den støtter opp under annen type markedsføring. Profilering gir god synlighet på en kostnadseffektiv måte, og passer ypperlig som en del av en total merkevarestrategi.

Hvem passer profilering for?

Profilering passer for alle! Bedrifter, organisasjoner, produkter og foretak som ønsker å bli sett og husket vil dra nytte av profilering.

Meld deg på vårt nyhetsbrev