Creativeheads

Innholdsproduksjon

Innholdsproduksjon

Hvordan styrke merkevaren din, og hvordan nå ut til flere? Gjennom riktig innholdsproduksjon når du nye kunder, og bygger en sterkere merkevare. Vi i Creative tror at gjennom å finne styrken i bedriften din, vil man lykkes gjennom å bruke dette i innholdsproduksjon som treffer målgruppen din. Vi skaper grunnlaget for denne jobben først og fremst gjennom å bli kjent med DNA-et i din bedrift, for å vite hvordan vi kan øke synligheten av tjenestene dine på best mulig måte.

Hva tilbyr du målgruppen, og hva er etterspørselen?

For å lage en god innholdsproduksjon, må en god innholdsstrategi på plass. I første omgang  er det viktig å finne ut av hva du ønsker å formidle for kundegruppen din. Det vet du kanskje allerede, men hvem er målgruppen, hvem påvirker vi? Vi har lang erfaring med innsiktsarbeid og målgruppeanalyse, og vet hvordan vi får kundemassen til å velge din bedrift. Det er ulike tiltak som må gjøres for at kunden velger hva du har å tilby, og dette krever å skaffe kundenes oppmerksomhet, interesse, begjær og handling. Derfor er det viktig å tydeliggjøre for målgruppen din at du svarer på deres behov- og hvordan du gjør det. Da vil det være nyttig med en behovskartlegging, hvor vi definerer hvilket behov kundene har, slik at vi kan møte dette gjennom effektiv innholdsproduksjon.

Mye handler om å lage en god leseropplevelse- en kunst mange bedrifter og byråer glemmer bort oppi all statistikk og søkemotoroptimalisering. Dette er også viktig, og kan bidra til økt trafikk på nettsiden din. Men det er viktig å ikke glemme at kundene dine er mennesker som gir kort oppmerksomhet til deg som én av mange alternativer. Kampen om hver og én kunde varer kun noen sekunder, og man taper uten en god tekst. I tillegg bruker vi i Creative god tid på å bli kjent med målgruppen din, og hvem de er. En god tekst treffer målgruppen. Ofte kan kundene bruke et annet språk enn bedriftene selv gjør, som gjør at de søker videre andre steder hvor de kjenner seg mer igjen i språket, og føler mer tilknytning. Det er ingen selvfølge å engasjere kunden som leser, så vi mener at første steg mot å gjøre dette er å møte kundene gjennom riktig språk og måten teksten kommuniserer med dem.

Innholdsproduksjon

Hvordan øke trafikken til nettstedet ditt?

I tillegg til god tekst og kommunikasjon, trengs det også digitale virkemidler som gjør bedriften din synlig for flere. Dette er en stor del av hvordan innholdsproduksjon er nyttig for deg. Når potensielle kunder søker etter tjenester du tilbyr i søkeresultatfeltet, kan søkemotoroptimalisering (også kjent som SEO) bidra til at de havner hos deg framfor konkurrenter. Da er det flere ting som må på plass. En fallgruve som dessverre mange faller i når det gjelder dette er å bruke ord som i dårlig grad beskriver tjenesten din, og som oppleves for generelt. Våre SEO-konsulenter jobber grundig med søkeordsanalyse for å finne de riktige søkeordene som rangerer din bedrift over konkurrentene. Dette er en svært viktig type markedsføring på nett, som rett og slett handler om å tilpasse nettstedet ditt slik at du havner over lignende bedrifter hvis noen for eksempel googler deg.

Innholdsproduksjon

Hvordan skape oppmerksomhet rundt egen merkevare?

God innholdsproduksjon innebærer også visuelle virkemidler. Når en gjennomarbeidet nettside er på plass, vil du selvfølgelig ha publikum. Men hvordan skape oppmerksomhet rundt egen merkevare? Innholdsproduksjon kan inneholde mange ulike elementer. Kanskje ønsker du å lage en kampanje, en som engasjerer og gir stoppeffekt? Eller kanskje en reklamefilm? Vi i Creative tilbyr kreatører, sterke storytellers som vet hvordan man skal orientere seg i kreativt kaos, og sitte igjen med et resultat som treffer. Kanskje vet du hva du vil fortelle, kanskje trenger du publisitet uten å vite helt hva du vil si. Vi bruker god tid på å bli enige med deg om hva som trengs i innholdsproduksjonen, og har som mål å lage innhold som overrasker, rører, forandrer og engasjerer. Våre kreatører har evnen til å tenke annerledes og utenfor boksen, slik at ditt innhold stikker seg ut fra mengden.

Hvorfor tjener man på en god innholdsstrategi?

Å kunne spre informasjon om tjenestene du tilbyr på riktig tidspunkt på de rette stedene, er helt essensielt for at vi kan kalle det god innholdsproduksjon som gir effekt. Når man har fått på plass innsikt og analyse, er det tid for å planlegge. Ved å gjøre en innholdskartlegging, vil vi finne ut av hva slags innhold du allerede besitter, og hva behovet ditt er for innholdsproduksjon hos oss. Kanskje er du avhengig av å produsere nytt innhold for å møte kundenes behov uten at du vet det selv, det er dette våre rådgivere er til for. Vi vil ha en dialog med deg om hva vi kan gjøre innen produksjon, optimalisering, og annonsering av tjenestene dine. Når disse punktene er planlagt og gjennomarbeidet, vil du se effekten av hva innholdsproduksjon kan gjøre for deg. Da kan vi måle effekten av strategien, og optimalisere løsningene til du når målet du har satt deg.

Creative logo

Få hjelp med innholdsproduksjon

Ønsker du å utforske hvordan bedriften din kan nå en større kundemasse? Ta kontakt med oss i Creative for en uforpliktende prat om hvordan vi kan bidra med innholdsproduksjon for å oppnå målene dine.

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.

Meld deg på vårt nyhetsbrev