Nyhetsbrev er en effektiv måte å nå ut til eksisterende og potensielle kunder. Creative Heads hjelper deg med å lage og sende ut nyhetsbrev med aktuelt innhold for din målgruppe.
Nyhetsbrev er super måte å nå ut til eksisterende kunder som har benyttet seg av dine tjenester tidligere, eller andre som har vist interesse for din virksomhet ved å melde seg på nyhetsbrevet ditt. Over tid samler det seg gjerne opp et stort antall påmeldte.
Du sender nyhetsbrev direkte til mottakere som har vist interesse for din merkevare. Budskapet ditt havner rett i innboksen deres, noe som gir deg en gyllen mulighet til å fange deres oppmerksomhet. Dette er noe av det som gjør nyhetsbrev til en svært effektiv kanal – dersom du bruker den riktig!
Ved å sende ut nyhetsbrev med jevne mellomrom, opprettholder du mottakerens interesse for din merkevare. Det er riktignok viktig å finne en balanse, slik at man ikke blir masete og irriterende. Man ønsker jo å unngå at mottakeren avslutter abonnementet på nyhetsbrevet.
Med et nyhetsbrev minner du mottakerne på at du eksisterer. Dette kan være verdifullt i seg selv, men du bør likevel sette noen tydelige mål for hva du ønsker å få ut av ditt nyhetsbrev. Er det å få flere leads? Å opprettholde kunderelasjoner? Kanskje det er noe helt annet. Setter du deg mål og lager en plan, kan dette fungere som en guide når du skal lage innhold.
En annen ting som er viktig å ha i bakhodet, er hvem målgruppen din er. Du bør fokusere på å sende ut nyhetsbrev med interessant innhold som er aktuelt for din målgruppe. Slik unngår du at de trykker på den fryktede «avslutt abonnement»-knappen.
Eksempler på innhold til nyhetsbrev er:
Tilbud og kampanjer
Nyttige råd og tips
Viktig informasjon
Våre kreative hoder hjelper deg gjerne med å produsere interessante og aktuelle nyhetsbrev som fanger folks oppmerksomhet. Vi tar oss så klart også av selve utsendelsen!
Creative Heads hjelper deg med å produsere nyhetsbrev som gir deg resultatene du ønsker. Ta kontakt for å komme i gang!