Creativeheads

Kreativt konsept

Med innsikt, kreativitet og en tydelig strategi hjelper vi deg utvikle et kreativt konsept som fungerer i alle kanaler. 

Et solid grunnlag

Du har kanskje opplevd å sitte på bussen og plutselig komme på en morsom idé til en reklamefilm for din merkevare? Kanskje du til og med så for deg noen stillbilder som du kunne brukt på en plakat? At denne filmen hadde blitt stilig, det er det nok ingen tvil om. Men kommuniserer den det du vil den skal?

Det finnes veldig mange kanaler man kan bruke for å engasjere målgruppen man ønsker å nå. Men en kanal er bare det – en kanal. Fyller du det ikke med substans er det bare høytaler og ingen musikk. Et godt kreativt konsept sikrer at det du ønsker å få frem blir kommunisert tydelig. Det sikrer også at det samme blir kommunisert på tvers av formater og kanaler, slik at uttrykket ender opp med å være helhetlig.

Du kjenner kanskje igjen «Det enkle er ofte det beste?». For Rema 1000 er ikke dette bare et slagord. Det er også det kreative konseptet. «Lottomillionærer er ikke som andre millionærer» er det samme – ikke bare slagord, men kreativt konsept. Du kan se disse som røde tråder gjennom alt av det Rema 1000 og Norsk Tipping kommuniserer.

Slik fungerer et kreativt konsept. Det er selve grunnideen bak de kommunikative tiltakene. Et godt utarbeidet kreativt konsept er nødvendig for at alle stemmene forteller samme budskap.

Flere stemmer, ett budskap

Det finnes mange forskjellige måter å kommunisere et budskap på. Det kan for eksempel gjøres fysisk med flyere eller annonser i bybildet, eller ved bruk av ulike plattformer på sosiale medier. Ulike formater, ulike fremgangsmåter. Her blir budskapet, og hvordan det blir oppfattet, veldig viktig. Et kor synger ikke vakkert om ikke sopranene og bassene er enig om hvilket stykke de synger.

I dag har man stadig mer tilgang til å selv kunne promotere sin egen merkevare. Skal man få til engasjerende og effektiv kommunikasjon som fungerer, må man derimot ha tungen rett i munnen. Det kreves et solid grunnlag og kompetanse. Her stiller vi sterkt.

Vi kan kreative konsepter

Vi har lang erfaring med å jobbe ut ideer til et godt kreativt konsept. Dette bygger vi på innsikt, kreativitet og en tydelig strategi. På denne måten danner vi et godt grunnlag for kommunikasjonen til din merkevare, slik at budskapet blir tydelig på i alle kanalene du ønsker å bruke. Vi forsikrer at alle stemmene formidler ett og samme budskap. Og hvem vet, kanskje du får realisert reklamefilmen du så for deg.

Utviklet av Creative, en del av Yes Group