Creativeheads

Identitet

Alt din merkevare gjør kommuniserer. Vi hjelper deg med å definere identiteten til din merkevare, slik at du kan skille deg ut fra dine konkurrenter. 

Hvem er du egentlig?

Hvis du er ute etter å bygge merkevaren din, er det noen spørsmål du først må stille deg. Hvem er merkevaren min? Hvordan ser den ut? Hvordan snakker den? Skal du bygge merkevare, må du først og fremst være bevisst på hvordan du oppfattes utad. Hvordan ser målgruppen din på deg opp mot konkurrentene? Skal du bygge merkevare, er denne plattformen helt sentral for den videre utviklingen.

Hva skal du bli når du blir stor?

Se for deg en middag med storfamilien. Alle sitter rundt bordet og snakker sammen. Bestefar er kanskje raus og snill, mor er ansvarsbevisst og trygg, mens onkel kanskje er den som ler høyest. Nevøen din er kanskje en sinna tenåring?

Slik sees også merkevarer for folk flest, enkelt oppsummert. Noen merkevarer oppleves trygge og fokuserer på kvalitet. Andre virker rause med hjertevarme. Det er dermed viktig at du selv vet hvem du er, før du skal fortelle alle andre det. Å ta disse stegene er aldri for sent. Om merkevaren din har eksistert i flere tiår, eller om du er helt nyoppstartet, det er alltid mulig å gjøre en endring. Det er mange som gjenoppfunnet seg selv, med stor suksess.

Trå opp stien

Å skape en ny identitet fungerer dårlig om ikke alle trekker i samme retning. Det har lite å si om du som daglig leder står på torget og roper «Vi er rause og hyggelige» om de ansatte er stresset og irriterte på jobb. Alt din merkevare gjør kommuniserer. Her er det viktig at det ikke bare er deg selv og målgruppen som vet hvem din merkevare er. De ansatte, som utøver den daglige driften, må også vite dette. Kjenner de ansatte også merkevaren din, vil det være enklere for alle å trekke i samme retning. Ønsker du en klar og definert identitet, som din målgruppe kjenner igjen, må du trå opp stien. Slik skaper man en tydelig profil som gjør at du skiller deg ut fra alle dine konkurrenter. 

Vi hjelper deg

Å definere identiteten til en merkevare er vanskeligere enn det kanskje høres ut. Identiteten skal være tilpasset din merkevare og målgruppen den søker seg mot. Dette har Creative Heads god erfaring med og vi hjelper deg selvsagt. Sammen finner vi ut hvem din merkevare er, hvem den skal bli og hvordan den skiller seg fra konkurrentene dine!

Meld deg på vårt nyhetsbrev